Διαφημίσεις.
Οι διαφημιστικές οθόνες στις αγορές
της Αθήνας λειτουργούν σαν εξωραϊστικές εγκαταστάσεις μέσα στην πόλη. Είναι
παράλληλη πραγματικότητα κυρίως απεικονιστική που λειτουργεί ταυτόχρονα και
ασύμπτωτα με την καθημερινή πραγματικότητα. Στις φωτογραφίες μου με τις
βιτρίνες η αντίθεση μεταξύ αυτών των δύο πόλων -της high teck διαφήμισης και της ρουτίνας- είναι
μια μεγάλη σε επιφάνεια όαση σπασμένη σε διαφορετικά κομμάτια μέσα στα δομικά
υλικά και τις αρχιτεκτονικές της Αθήνας. Βέβαια οάσεις είναι σε πολλές
περιπτώσεις και οι κάτοικοι της πόλης. Ανακαλώ στην μνήμη μου μια παλιά φίλη
που με πρόδωσε. Την Ζυράννα Ζατέλη. Η παρουσία της στους δρόμους είναι ένα
σύμπαν ολόκληρο κι ας έρχεται ετούτη η
πληθωρική και ευφάνταστη όψη της σε αντιπαραβολή με το λιπόσαρκο σώμα της και
το ανάερο βάδισμα της. Απ’ το τελευταίο της βιβλίο (Ορατή Σαν Αόρατη) όλοι γνωρίζουμε πως είχε
μαθητεύσεις ως προς την σιγηλότητά της, νοερά ή φανερά, δίπλα στις
κουκουβάγιες. Και άνθρωποι και υψηλής τεχνολογίας διαφημίσεις, όλα συμφύρονται
προς ένα αισθητικό αποτέλεσμα πραγματικά υπέροχο. Και ας ελλοχεύει πίσω από
εκκεντρικότητες και υψηλά θεάματα η παρότρυνση για κατανάλωση, για ξόδεμα και
εν τέλει για σαγήνη.